Reedel, 3. jaanuaril sõideti 2025. aasta Dakari maratonralli proloog, millega avati tänavune võistlus, mis juba aastakümneid on olnud aasta esimeseks ja üheks oluliseks mootorispordi sündmuseks maailmas.
Sõitjaid ootas ees 29 kilomeetrine proloog, mille kiireimad autode arvestuses olid Toyotaga sõitvad Henk Lategan ja Brett Cummings Lõuna-Aafrika Vabariigist. Urvo Männama ja Risto Lepiku (Toyota GR DKR Hilux EVO) tulemus oli 22 (+1m 12s).
“Proloog on tehtud ja auto osas toimis kõik hästi, seda tehnilise poole pealt. Minu pool oli väike probleem navigeerimispuldiga aga kuna siin mitmeid erinevaid lahendusi, siis saime teise puldiga kohe edasi minna ja see ei olnud katsel probleemiks. Katse ise oli iseloomult kiire, nö rallikatse. Vahele viskas ka aeglasemaid lõike suurte kividega aga navigeerimist siin väga palju küll polnud. Katse oli meie vaatest hea ja tulemus ka korralik ja eks varsti on selge, kus me homme stardime. Kuna reegleid on muudetud, siis ei pruugi me minna homme starti 22 positsioonil aga see saab juba õhtul selgeks kui TOP 10 sõitjad on oma stardikohad ära valinud,” võttis Risto Lepik proloogi kokku.
Laupäeval sõidetakse 2025. aasta Dakari esimene kiiruskatse, mille pikkuseks on 416 kilomeetrit. Ülesõit on lühemat sorti, 86 kilomeetrit, sest sõitjad naasevad ringiga tagasi Bisha laagrisse, kus nad ka sellele katsele stardivad. Katsel saab sõita mitmel erineval pinnasel, alustades liivast ja lõpetades kivide otsas turnimisega. Oludega kohanemine on esimese katse üks märksõnadest.
Tänavusel Dakaril on osalejaid kõikide klasside peale 806 ja erinevaid võistlusmasinaid läheb starti 440. Kokku on esindatud 52 rahvust. Kokku läbitakse kahe nädala jooksul 12 kiiruskatset, kogu distants on pea 8000 kilomeetrit, millest kiiruskatsete osa on üle 5000 kilomeetri.
VIDEOD: