WRC-sarja on ees ootamas suured muutused, sest praegune promootor lahkub aasta lõpus ametist ning 2026. aastast peaks sarja juhtima uus korraldaja. Küll aga pole veel selge, kes selle rolli täpselt üle võtab ega milliseid uuendusi see endaga kaasa toob.
Uue promootori leidmise protsess on käivitatud Rahvusvahelise Autoliidu (FIA) poolt. Kuuldavasti on sarja turundus- ja meediaõiguste väärtus hinnanguliselt umbes 500 miljonit eurot, kuid ametlikke teateid võimalike kandidaatide kohta pole veel avaldatud.
Hyundai meeskonna sõitjad Ott Tänak ja Thierry Neuville on varasemalt väljendanud rahulolematust senise suunaga ning ootavad, et uue korraldaja tulek tooks kaasa rohkem kui pelgalt tehnilised muudatused.
„Esmalt tuleb näha, kes selle töö endale saab ja millise lähenemise nad kaasa toovad. Me vajame kedagi, kellel oleks täiesti teistsugune nägemus võrreldes praeguse promootoriga,“ rääkis Tänak portaalile DirtFish. „Viimasel ajal on palju räägitud, et rallisport on liiga kallis ja et olukorda aitaks lahendada tehniliste reeglite muutmine. Aga minu arvates ei muuda see midagi.“
Tänaku sõnul ei seisne probleem kuludes, vaid sügavamates struktuurilistes küsimustes. Ta tõi näiteks Euroopa meistrivõistlused (ERC), kus tipptasemel võisteldakse ühesuguste Rally2 autodega, mis loob küll tiheda konkurentsi, kuid ei paku laiemale publikule piisavalt huvi.
“Hea näide on ERC, kus kõik sõidavad samade [Rally2] autodega ja sari on väga konkurentsitihe aga keegi ei jälgi seda.”
„Ja kui vaadata Tour de France’i, siis mehed väntavad pedaale, aga meeskondade eelarved on ikkagi 50–60 miljoni [euro] lähedal.. Ja nad sõidavad jalgratastega, samal ajal kui meie võistleme kallite ralliautodega. Selgelt pole probleem ainult rahas, midagi on mujal puudu. Ma tõesti loodan, et uus promootor suudab midagi värsket ja teistsugust pakkuda,“ lisas eestlane.
Tänaku tiimikaaslane Thierry Neuville jäi oma kommentaarides ettevaatlikumaks, märkides, et olulisemad muutused peaksid toimuma enne 2027. aastat, kui WRC plaanib kasutusele võtta uue generatsiooni autod.