Valitsev autoralli maailmameister Thierry Neuville on pidanud tänavusel hooajal leppima mitmete tagasilöökidega ning belglane tunnistas, et tänavune tiitlikaitsmine on nüüdseks lootusetu.
Aasta algas Neuville’i jaoks lootustandvalt – ta jõudis poodiumile nii Rootsi kui ka Keenia rallil. Seejärel tabas teda aga pikk ebaõnne jada, mis katkes alles juulis toimunud Eesti etapil, kus ta saavutas kolmanda koha.
Soomes peetud MM-etapil näitas Neuville taas head kiirust ning heitles teise koha nimel meeskonnakaaslase Adrien Fourmaux’ga. Kuid laupäevane võistluspäev võttis saatusliku pöörde, kui mõlema Hyundai sõitja auto parem esirehv purunes Västilä kiiruskatsel.
„Olime enamiku ajast justkui laineharjal, aga ühtäkki olime sügavas augus. Sealt oli väga raske tagasi tulla. Võtsime pühapäeval kolm lisapunkti, mis oligi maksimaalne võimalik tulemus,“ kommenteeris kuuendaks jäänud Neuville Rallit.fi-le.
Pärast järjekordset ebaõnnestumist tunnistas Neuville, et tänavu ta tiitliheitluses enam kaasa ei räägi. Temast on MM-sarja üldarvestuses eespool neli sõitjat, sealhulgas liider Elfyn Evans, kellest belglane jääb maha enam kui 50 punktiga.
„Hooaja esimene pool oli keeruline ja nüüdseks oleme üle poole hooajast sõitnud, aga raskused ei lõpe. Me oleme andnud endast kõik, nagu alati, ent tulemused pole meie kasuks pöördunud,“ ütles Neuville.
Belglase ees on Toyota sõitjad Elfyn Evans, Kalle Rovanperä ja Sébastien Ogier ning tema enda meeskonnakaaslane Ott Tänak. Arvestades, et hooaja lõpuni on jäänud vaid viis rallit, peab Neuville vähetõenäoliseks, et kõik neli konkurenti satuksid nii suurtesse raskustesse, et tema tiitlivõimalused taas avaneksid.
„Matemaatiliselt on kõik veel võimalik, aga reaalsuses on asi üsna läbi. Nelja konkurendi vahel on väike vahe, aga mina jään 51 punktiga maha. Peaksin iga ralliga neilt kümme punkti tagasi võtma, mis on väga keeruline,“ nentis ta.
Kuigi Hyundai on tema sõnul meeskonnana arenenud, usub Neuville, et Toyota on uute Hankooki rehvidega paremini kohanenud.
Ralli MM-hooaeg jätkub augusti lõpus esmakordselt toimuva Paraguay etapiga, millele järgnevad võistlused Tšiilis, Kesk-Euroopas, Jaapanis ja Saudi Araabias.