Autoralli Euroopa meistrivõistlustel ei jagata 2024. aastal enam meistritiitleid mitte ainult sõitjatele, kaardilugejatele ja meeskondadele, vaid antakse välja ka rehvitootjate meistritiitel.
Teatavasti on erinevalt WRC sarjast, ERC avatud kõigile rehvitootjatele. Hetkel osaleb võistlustel neli erinevat tootjat – lisaks MM-sarjast tuntud Pirellile ka Michelin, MRF ja Hankook.
Järgmisel aastal pääsevad rehvitootja trofee eest võistlema ERC-sarja ametlikeks rehvipartneriteks registreerunud tootjad. Igal etapil jagatakse punkte kahele primale rehvitootjale – täpselt nagu autoralli MM-sarjas meeskondlikke punkte.
Autoralli MM-sarjas on hetkel ainult üks ametlik rehvitootja, Itaalia firma Pirelli. Ühe rehvitootja süsteem MM-sarjas on aga viimastel aastatel eriti tihti sattunud pilootide kriitika alla. Ka Tänaku hea võistluse on sellel hooajal korduvalt rikkunud purunenud rehv.
Üldiselt usutakse, et erinevatele rehvitootjatele avatud WRC-sari võiks konkurentsi parandada. See tooks võistlusele ka uue aspekti, kui sõitjad saaksid valida konkurentidest erinevate rehvide vahel.
Ralli EM-sarjas on avatud rehvivalik hästi õnnestunud. Sellel aastal on etapivõite kogutud nii Michelini, MRF-i kui ka Pirelli rehvidega. Hankooki rehve kasutatakse hetkel ainult EM-sarja juunioride klassis.
“ERC on erameeskondade meistrivõistluste sari. Nelja rehvitootja toetus on 2023. aastal meistrisarjale palju lisa väärtust toonud,” rääkis ERC meistrivõistluste juht Iain Campbell DirtFishile.
Rehvitootja trofee lisamise idee tuli WRC promootorilt ja see kiideti heaks FIA World Motor Sport Councili viimasel koosolekul.
Autoralli EM-sari jätkub juuli lõpus Rooma ümbruses sõidetava etapiga.
Avalda arvamust post