Reedel antakse Zagrebis start autoralli Euroopa meistrivõistluste ERC hooaja 2025 viimasele etapile, Horvaatia rallile, mis viimati kuulus ERC kalendrisse aastal 2013. Aasta kaheksandale etapile on registreerunud 79 võistluspaari, kellest 59 hakkavad püüdma ERC punkte.
Reedel sõidetakse Zagrebi ümbruses võistluse testi- ja kvalifikatsioonikatse, mille järel ootab Zaprešićis võistluse pidulik avamine. Esimesed võistluskatsed sõidetakse laupäeval ja kokku ootab võistlejaid avapäeval ees kuus katset ja 116,66 katsekilomeetrit.
ERC hooaja viimasel võistluspäeval sõidetakse neli katset ja läbitakse 55,70 katsekilomeetrit.
ERC Horvaatia ralli stardirivi avavad küll Lauri Joona / Kristian Temonen (Škoda Fabia RS Rally2), kuid kõik pilgud on eeloleval nädalavahetusel suunatud nende taga startivale kolmikule – Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2), Andrea Mabellini / Virginia Lenzi (Škoda Fabia RS Rally2) ja Jon Armstrong / Shane Byrne (Ford Fiesta Rally2), kelle hulgast selguvad tänavused Euroopa meistrid.
Meistritiitli heitluse kõrval plaanivad kaarte segama hakata ja Horvaatia ralli võidu nimel võitlema hakata Mads Østberg / Lorcan Moore (Citroën C3 Rally2), Simon Wagner / Hanna Ostlender (Hyundai i20 N Rally2), Erik Cais / Rafał Fiołek (Hyundai i20 N Rally2) ja kaks Eesti ekipaaži – Romet Jürgenson / Siim Oja (Ford Fiesta Rally2) ja Robert Virves / Jakko Viilo (Škoda Fabia RS Rally2).
Kui algselt olid stardinimekirjas ka Nikolay Gryazin ja Konstantin Aleksandrov (Škoda Fabia RS Rally2), siis kaardilugeja haigestumise tõttu venelane siiski ei stardi.
Numbri all üheksa startivat Jürgensoni / Oja ootab ees hooaja teine ERC sarja start.
MM-rallidel tänavu WRC2 klassis kolmel korral TOP6 jõudnud eestlased näitasid septembri alguses Walesi teedel sõidetud ERC sarja debüüdil Rally2 autoga head kiirust ja lõpetasid teisena. Horvaatiast on valitsevatel juunioride maailmameistritel varasemast kogemus nii hooajast 2023 kui ka möödunud aastast, kui JWRC klassivõit võeti. Nüüd ootab neid Horvaatia teedel ees esimene kogemus Rally2 autoga. Kindlasti ootab Horvaatias eestlaste head esinemist M-Sport World Rally Team, keda lahutab viimase etapi eel meeskondade arvestuse esikohta hoidvast Team MRF Tyres´ist 17 punkti.
„Horvaatiast on kogemust omajagu ja see võiks kindlasti aidata aru saada pinnasest ja üldiselt selle ralli karakterist. Kaks katset on samad, mida ma olen varem sõitnud, mis on positiivne. Teiste ees mul eelist pole, sest väga palju on sõitjaid, kes on ka Rally2 autoga varem Horvaatias sõitnud ja meie seda pole. Vaid ERC sõitjate ees tõenäoliselt mõningane eelis on, sest oleme neid teid ikkagi varem sõitnud. Eesmärk on sama kiirust näidata, mis Rali Ceredigionil, kuid nüüd on osalejate nimekiri tunduvalt tugevam ja seda saavutada tunduvalt keerulisem. Sellest hoolimata proovime seatud eesmärki püüda ja head rütmi jätkata,“ sõnas Jürgenson ralli eel.
Virvese / Viilo võistlusauto kannab ERC hooaja viimasel etapil stardinumbrit 20.
Kui Jürgensonil on Horvaatia teedelt varasemalt ette näidata kogemus Rally4 ja Rally3 autoga, siis täpselt sama kogemus on nendelt teedelt ka Virvesel, kes 2023. aastal lõpetas koos Aleks Leskiga Junior WRC klassi teise kohaga. Sarnaselt kaasmaalastega ootab ka Virvest / Viilot hooaja teine ERC start. Hispaanias sõidetud hooaja avaetapil pidid eestlased tehnilistel põhjustel katkestama.
„Jutu tasandil oli Horvaatia meil juba ammu plaanis ja peale Paraguayd sai selgeks, et saamegi sõita. Eelkõige on sellel rallil osalemise plaan sõidupausi lühendada, saada asfaldil sõita ja kuna see ralli on uuest aastast WRC sarjas tagasi, siis ka selleks kogemust koguda. Võidu sõita on alati parem ja kasulikum, kui lihtsalt testikilomeetreid koguda,“ sõnas Virves eesootava võistluse eel.
Vaid avapäeval võistlevate Horvaatia meistrivõistluste osalejate hulgas on Hyundai i20 N Rally1 autoga stardis Kesk-Euroopa MM-ralliks valmistuvad Adrien Fourmaux / Alexandre Coria.
Horvaatia ralli avakatsele antakse start laupäeva hommikul kell 10.23.