Autoralli MM-sarjas (WRC) on peagi oodata olulist muudatust, mis puudutab võistlejate ja meeskondade töötingimusi. Pärast tänavuse Portugali ralli järel kõlanud tugevat kriitikat – eesotsas Ott Tänaku teravate väljaütlemistega – on Rahvusvaheline Autospordiliit (FIA) alustanud ettevalmistusi uue regulatsiooni kehtestamiseks, mis tooks alates 2026. aastast ralli nädalavahetustesse kohustuslikud puhkeperioodid.
Ettepanekut arutati põhjalikult 22. septembril WRC komisjoni koosolekul. Uute reeglite eesmärk on tagada, et ralli ajakavad võimaldaksid piisavalt taastumisaega mitte ainult sõitjatele, vaid ka meeskondade liikmetele, ametnikele ja vabatahtlikele. FIA kinnitusel on plaani keskmes turvalisuse ja töötingimuste parandamine ning ühtsema standardi kehtestamine kõikides etappides.
Teema tõusis esile just selle aasta Portugali rallil, kus mitmed sõitjad andsid mõista, et pika päevase koormuse kõrval jääb öine puhkeaeg liiga lühikeseks. Kõige karmimalt kritiseeris ralli ajakava Ott Tänak: „Vahepeal tundub, et meid koheldakse nagu loomi – ainult etenduse nimel.“
Loe lisaks siit: Tänak kritiseeris Portugali ralli ajakava: “Meid koheldi nagu loomi”
Ka Elfyn Evans märkis, et just unepuudus on rallinädalavahetustel üks keerulisemaid aspekte: „Päevade pikkus iseenesest ei ole probleem, aga kui ööd on lühikesed, muutub olukord pühapäevaks väga raskeks,“ kirjutab Dirtfish.
FIA kinnitusel on komisjoni liikmed uue reegli põhimõtetega nõustunud ning parasjagu koostatakse täiendatud eelnõu, mille üle hääletatakse lähinädalatel elektrooniliselt. Kui muudatus heaks kiidetakse, rakendub see tõenäoliselt 2026. aasta hooajast.
Lisaks puhkeajale lepiti kokku mitmetes teistes muudatustes. Alates järgmisest hooajast piiratakse kaugteeninduste arv ühega ralli kohta, et vähendada personali koormust ja kulusid. Muudatusi tehakse ka dokumentide esitamise tähtaegades: ralli ajakavad, kaardid ja muu info tuleb edaspidi FIA-le esitada vähemalt kuus kuud enne võistlust.